Agenda

Cursus voor Hoog sensitieve kinderen "IKKE BEN SUPER"

Cursus “Ikke ben Super “ Voor Sensitieve Kinderen ( basisschool van 7 tot en met 12/13 jaar).

 

 

Binnen deze cursus ontmoeten kinderen elkaar, die tegen dezelfde dingen aanlopen en of moeite hebben om bepaalde dingen een plek te kunnen geven.

Hier wordt de ruimte geboden om te praten over alles wat niet voor iedereen tastbaar en of zichtbaar en of verklaarbaar is. Vaak vanuit de omgeving worden de kinderen bestempeld als onrustig, druk, niet kunnen concentreren of juist nauwelijks hun emotie tonen. 

Het gaat hierbij vooral om kinderen die gevoelige sprieten hebben of hoog sensitief  waarnemen. 

Vele kinderen hebben moeite om alle indrukken die ze verkrijgen vanuit hun omgeving om deze een plaats te geven en of om ze te uiten.

 

 

De maatschappij vraagt niet alleen van ons als  volwassenen veel,  maar zeer zeker van onze kinderen.

  • De druk van het prestatiegericht
  • onderwijs, een verhuizing,
  • echtscheiding, ziekte van een v.d. gezinsleden,
  • ontvankelijk voor andere sferen, energieën en of entiteiten,
  • een laag zelfbeeld en weinig eigenwaarde kan veel stress opleveren bij een kind. 

 

Doel

De cursus is voor kinderen vanaf 7 jaar die moeite hebben om emoties, verstand en gevoel te uitten. Kinderen die niet weten om te gaan met deze energieën en dit fysiek doen uitwerken met hun lichaam. Voorwaarde om zich fijn en in balans te voelen is dat het kind bewust wordt van de stemmingen, gedachten, gevoelens en dat het kind die passend kan uitdrukken.Vaak wordt een kind beoordeeld om een bepaalde emotie en uitdrukking hiervan, of voelt het zich schuldig of slecht om gevoelens en dat wat het waarneemt. Emoties zijn een uitdrukking van wie jij op dat moment bent. Door dat deel van jezelf te erkennen geef jij je de kans om te leren.

Een stemming is een tijdelijke gemoedstoestand en vertelt wat er gebeurt in het leven en daagt het kind uit om situaties aan te pakken. Zowel stemmingen als emoties zijn energievormen die sterk beinvloed worden door gedachten en perceptie van situaties. Ze worden met hoofdzaak gekenmerkt door gezichtsuitdrukkingen, fysieke reacties en gedrag. In het omgaan met andere kinderen en de volwassen omgeving, helpen emoties en stemmingen om het kind op een bepaalde manier te laten gedragen en beschermen ze tegen schade. maar ook leert men om voorzichtig te zijn met sommige kinderen en of mensen of juist vertrouwend en open te kunnen zijn met anderen. Deze intuitieve wijsheid komt van binnen en om dit te leren her en erkennen zal hier aandacht aan worden geschonken binnen de cursus. Het leren begrijpen van emoties geeft het kind kracht. Door fysieke symptomen die met bepaalde gevoelens gepaard gaan te herkennen, leert het kind gedachten en daden te controleren. Door de emoties en stemmingen te analyseren, past het kind logica toe en dat zet het kind op het juiste pad naar een positieve groei. Emotionele intelligentie helpt om het eigen potentieel te realiseren.

 

 Het kind leert omgaan met Interne en externe prikkels en factoren.

  • Bewust maken gebeurtenis, gedachten, gevoel, gedrag, en gevolg.
  • blij, boos, bang, bedroefd, beschaamd.
  • De lichamelijke uitwerking van de emoties helen via zelfinzicht.
  • Indrukken vanuit spiritueel en paranormaal vlak, zodat het zich veilig en beschermd voelt .
  • Herkennen en erkenning van de talenten!
  • Leren in zijn of haar kracht te staan, door liefdevol, assertief te zijn.
  • Contact maken met zichzelf en de natuur

 

  

 

Waarmee wordt er tijdens de groepsmomenten wee gewerkt.

Het NU moment is van belang. Dit houdt in wanneer een kind niet lekker in zijn vel zit vanwege een incident op school ,bij vriendjes, sportclub of in thuissituatie? Dan wordt dit tijdens de cursus opgepakt zodat het kind leert omgaan met de interne en externe prikkels en factoren.

Er wordt gewerkt met diverse methoden die gericht zijn op mindfulness, cognitieve gedragstherapie, positieve psychologie en de spirituele ontwikkeling en bewustzijn ervan.  De diverse methodes worden steeds afgewisseld zodat ieder kind ook geprikkeld wordt en er een balans ontstaat in het aanbod, zoals;

  • Meditatie, visualisatie 
  • Klankschalen
  • Ademhaling en lichaamswerk
  • Kaarten, afbeeldingen,
  • Affirmaties…. ( zijn krachtige gedachten die de zaadjes voor verandering kunnen planten.
  • mindfulness voor kinderen
  • Creatieve technieken (zoals werken met boetseer klei en schilderen), waarbij het kind in zijn eigen creatie zich kan uiten zonder woorden…….
  • Contact met de natuur door te ontladen in onze tuin en een wandeling te maken naar het bos  ……..

 

 

 

 

 Wanneer: Vrijdag middag.

Tijdstip: 16:00 tot 18:00 uur.

Aanvang: bij een groep van min 4 deelnemers. Start in april 2018.

Duur : 9 lessen verdeeld over 1 jaar.

Datums en informatie: meld U aan voor de nieuwsbrief en check de agenda op de website.

 

Kosten:  € 20,00 per les  

Na aanmelding ontvangt U een inschrijfformulier en factuur / betaallink. 

 

Wat  is niet inbegrepen bij de cursusdag kosten.

Materiaalkosten van een werkstuk dat het kind maakt zoals b.v. klei,

schilderen. Deze kosten kunnen variëren tussen de € 2,50,- en € 7,50,. U heeft ook de gelegenheid om zelf van thuis de materialen mee te nemen.

 

Evaluatie besprekingen

€ 35,00 per uur. Min 1 x per jaar ( datum samen in plannen). 

 

 

 

 Vanuit welke drive heeft sabrina deze cursus samengesteld 

Sabrina begeleid graag kinderen die;

  • extra voelsprieten hebben en intuïtief zijn.
  • Dingen intensief beleven en of elk vreemd geurtje ruiken.
  • Emoties uitwerken via gedrag en hun fysieke lichaam.
  • Hun eigen handleiding zonder zich dat bewust te zijn steeds herschrijven.
  • Snel schrikken en niet van verrassingen houden.
  • Last hebben van kleren die kriebelen, naden in sokken of kledingmerkjes tegen de huid.
  • Meer leren van een vriendelijke terechtwijzing dan van strenge straf.
  • Lijkt gedachten te kunnen lezen.Moeilijke woorden gebruiken voor de leeftijd.
  • Een scherpzinnig gevoel voor humor hebben.
  • Moeilijk in slaap te krijgen na een opwindende dag.
  • Moeite hebben met grote veranderingen.
  • Wil zich verkleden als de kleren nat of zanderig zijn geworden.
  • Veel vragen stellen en diepzinnige, beschouwende vragen stellen.Perfectionistisch zijn.
  • Oog hebben voor het verdriet van anderen.
  • Zeer gevoelig zijn voor pijn.
  • Slecht kunnen tegen een luidruchtige omgeving.
  • Oog hebben voor detail (iets dat van plaats is veranderd, een verandering in iemands uiterlijk).
  • Eerst kijken of het veilig is alvorens ergens in te klimmen.
  • Het best presteren wanneer er geen vreemden bij zijn.
  • Met overleden familieleden op energetisch niveau communiceren.
  • Van de natuur houden.
  • Overgevoelig reageren op bepaalde voeding en of stoffen.
  • Openstaan voor spirituele aangelegenheden.

 

Ik ben geboren op 2 december 1972.

Volgens de maya tholkin kalender heb ik als zonnezegel Gele ster: verfraaien - kunst - elegantie, harmonie, uitbreiding, toner van de weg, knap, hoopvol, energiek, inspirerend, zenuwachtig, speels, houden van, bezig, stralend, intelligent.

Het Kin getal 148: Ik geboren ben op een activering portal dag. vanuit geboorte heb ik de kracht en toegang om deze portalen uit te nodigen voor het activeren van slapende potenties en evolutionaire transformatie. 

In het jaar 1977 liep ik ernstige 3e graad brandwonden op en ik overleefde mijn kritieke toestand. Het bracht me als een bewust kind terug en al spoedig had ik door dat ik anders was dan anderen. Nu mocht ik alles gaan spiegelen van binnenuit. Gevoelens en waarnemingen daar sprak ik nauwelijks over omdat er weinig tijd thuis was om echt oog en oor te hebben voor de kinderen. Ik ging op eigen zielenreis en kwam mijn gidsen tegen in de vorm van aarde engelen. Ik droomde (dus ook tijdens de lessen op school of in gezelschap) veel en wanneer ik iemand zag dan wist ik vrij snel waar die persoon op dat moment mee bezig was. Onbewust scande ik het energieveld en ontving als kind al informatie over angsten en onzekerheden van iemand, fysieke en psychische klachten en het potentieel van de persoon die tegenover stond.

Kortom ik was een nieuwe tijd kind in die tijd maar kreeg hierin geen begeleiding vanuit het ouderlijk huis. De buitenwereld wist hier ook niet mee om te gaan en voor mij sliepen vele mensen. Soms wilde ik wel als kind gewoon effe iemand op het gezicht kletsen en of schudden aan de schouders en met de woorden erbij "he hallo word eens wakker, waar ben je mee bezig? is dat liefde?" 

 

 

 

Door bovenstaande mensen en hun inzichten heb ik me laten inspireren. Ik heb de meest waardevolle methodes eruit gehaald en samengevoegd.

Wil je weten welke diploma's en certificeringen ik heb behaald ? Zie voor meer info bij  opleiding en ontwikkeling van sabrina. 

 

Nieuwe tijd kinderen worden de mensen genoemd die vanuit dit nieuwe bewustzijn leven. Sommige zijn nog kinderen, andere zijn intussen volwassen.De groep bestaat uit indigokinderen, kristalkinderen, sterrenkinderen, regenboogkinderen etc.
Er zijn 2 bewegingen gaande. Allereerst is er de groep mensen die als kind met dit nieuwe hogere bewustzijn geboren zijn. Daarnaast zijn er mensen die niet als nieuwetijdskind zijn geboren, maar zich in dit leven tot een nieuwetijdsmens ontwikkelen. Uiteindelijk zullen alle mensen op aarde zich ontwikkelen tot kristalmensen. Waarschijnlijk noemen we elkaar dan ook niet meer nieuwetijdsmensen, want iedereen leeft dan weer vanuit hetzelfde bewustzijn. 

De indigo kinderen worden zo genoemd vanwege de overwegend indigo kleur in de aura rondom het schoudergebied en het derde oog. Als zodanig zijn ze erg intuïtief, mentaal, vlug en snel verveeld. Kristalkinderen hebben hun naam te danken aan hun hoge vibratie en een witte kleur rondom hun kruinchakra . De taak van Indigokinderen is met name om oude patronen te doorbreken en de deur te openen voor nieuwe paradigma’s en structuren op aarde. Hierom worden ze wel rebellen genoemd, of herrieschoppers. Ze zijn vasthoudend en eigen-wijs. Ze hebben de neiging alles te willen evalueren en overal vraagtekens bij te plaatsen. De Indigo kinderen maken het ons mogelijk om beperkende en onderdrukkende gedachte- en geloofssystemen die zijn gebaseerd op controle en macht, te doorbreken. Zij helpen ons deze te vervangen door een nieuwe energie die is gebaseerd op liefde, acceptatie en vrede. Indigo kinderen weten vaak wie ze zijn en wat ze willen in het leven, maar zijn ook heel gevoelig en kwetsbaar voor negatieve energie en kritiek van anderen.
Ze verwerken informatie niet op dezelfde manier als andere kinderen wat dikwijls leidt tot de onterechte diagnose van ‘leerproblemen’, soms ook ADD of ADHD. Het zijn visuele ingestelde mensen (beelddenkers) en presteren het best wanneer ze kunnen zien en ervaren waarover ze leren of waarmee ze werken. 

Kristalkinderen hebben een nog hogere en subtielere energie. Zij hebben niet zozeer de behoefte om oude patronen te doorbreken maar doen alles op hun eigen, vredige manier.
Zij zijn heel liefdevol en zorgzaam, en genieten ervan om hun energieën te delen met anderen die er misschien behoefte aan hebben. Zij zijn krachtig en hebben vaak in het geheel geen angst. Zij kunnen heel gevoelig zijn voor voedsel en de omgeving.
Kristalkinderen zullen een familie uitzoeken waar er Indigo ouders of broers en zussen zijn. Op het energetisch niveau vertrouwen de Kristalkinderen op de sterke krijger-energie van de Indigo's. De Indigo's "houden" de energie vast voor de Kristallijnen.
Kristalkinderen zijn heel erg verbonden als Groep, en veel van hun werk voor de Planeet wordt gedaan op de niveaus van het Hogere Zelf als een groep.
Ze zijn soms moe, geïrriteerd en humeurig. Zij hebben dan vaak heel hard gewerkt op de hogere niveaus om de energieën te helpen vasthouden.
Ze zijn extreem gevoelig, kunnen zeer zenuwachtig zijn, met een mindere gezondheid en sterke behoefte aan aandacht. Als ze opgroeien in een omgeving die stress veroorzaakt, zoals met luidruchtige stemmen, ruziën of emotionele spanningen dan zullen ze zich eenvoudigweg verder in hun schulp willen terugtrekken, zelfs tot het punt dat ze nog weigeren om zich verder te verbinden met de buitenwereld.
Wordt bij de toename van indigokinderen nog een toename van ADHD-gevallen gevonden, nu de kristalkinderen komen verwacht men een toename van autisme-diagnoses. Dit omdat bij deze kinderen de gevoeligheid zo groot is dat zij 'volledig naar binnen keren'.

 

Dat is o.a mijn drive dat ik graag kinderen begeleid die wegwijs gemaakt dienen te worden op weg in hun ascentie proces om de nieuwe aarde te kunnen opbouwen. 

Kids zijn hier van harte welkom tijdens deze bijzondere cursus waar het veel aan zal hebben en waar het handvatten krijgt die het zijn of haar hele leven als een basis kan gebruiken.

 

Datums en agenda klik op de link https://www.inner-spirit.nl/index.php/contact/agenda/22-ikke-ben-super-voor-sensitieve-kinderen

Aanmelding klik op de link https://www.inner-spirit.nl/index.php/contact/agenda/22-ikke-ben-super-voor-sensitieve-kinderen/registration

 

Liefs,

Sabrina

Aanmelden voor nieuwsbrief